Gan jau ka daudzi ir dzirdējuši šo reklāmas frāzi, ko vēl nesen Norde stāstīja par vienu no saviem modeļiem. Šoreiz nerēķināsim cik reāli izmaksā auto, jo to tas ir darīts neskaitāmas reizes un atkarībā no auto ekspluatācijas intensitātes šie cipari mainās.
Šoreiz pieiesim pie problēmas no cita skatu punkta un apskatīsimies vai tiešām taksometrs sanāk dārgāk nekā brauciens ar savu automašīnu kas paņemta operatīvajā līzingā uz 5gadu termiņu (7gadu operatīvais privātpersonai manuprāt tomēr ir mazohisms – braukt 7 gadus ar vienu un to pašu auto…)
Tad nu ņemam to pašu reklāmā pieminēto Nissan QASHQAI kura cena sākas no 12200 LVL ar PVN.
Kā konkurentu izvēlamies smaidīgos taksometrus (1Ls iekāpšana un 0,40Ls/km braukšana)
Automašīna:
- Sarēķinot 5gadu operatīvo un 30% atlikušo vērtību līzingu sanāk ka mēnesī ir jāmaksā 187LVL/mēnesī
- KASKO apdrošināšana visu šo 5gadu laikā vidēji sanāks ap 2000LVL (5% no auto vērtības), jeb 33LVL/mēnesī
- OCTA un ceļa nodoklis 100Ls/gadā jeb 8LVL/mēnesī
- Auto tehniskā apkope ik gadu vidēji 60LVL jeb 5LVL/mēnesī
Kopā 233LVL/mēnesī un mēs vel neesam pat izkustējušies no vietas. - Degvielas patēriņs 6,7*0,78=5,22LVL/100km
Taksometrs (3 scenāriji):
Pasēdēsim:
- iekāpšana 1LVL
- gaidīšana 30min 3LVL
Pusstunda taksometrā izmaksās 4LVL.
Brauciens pa Rīgu:
- iekāpšana 1LVL
- braukšana (maksimums ko 30min var nobraukt ir 15 km) 6LVL
Pusstunda taksometrā izmaksās 7LVL.
Brauciens pa šoseju:
Taksometrs:
- iekāpšana 1LVL
- braukšana (maksimums ko 30min var nobraukt ir 50 km) 20LVL
Pusstunda taksometrā izmaksās 21LVL
Tagad iemetīsim excel formā šos datus un parēķināsim cik reizes mēnesī ir jānobrauc ar taksometru lai savs jaunais auto būtu izdevīgāk.
|
T1 |
T2 |
T3 |
Braukšanas reizes |
59 |
37 |
13 |
Izmaksas |
233 LVL |
262 LVL |
267 LVL |
Nobraukti km |
0 |
555 |
650 |
Aplūkojot aprēķinu tabulu, redzam, ka ja brauc pa pilsētu tad braukt ar taksometru mazāk kā 37 reizes mēnesī ir izdevīgāk kā pirkt sev auto. Ja mēs gribam tikai pasēdēt mašīnā pusstundu, tad pirkt sev jaunu auto ir vērts tikai ja sēdēsi pusstundu mašīnā katru dienu divas reizes.
Protams šie trīs scenāriji ir pārspīlēti un neviens nebrauc tikai ar taksometru, bet gribētu pievērst jūsu uzmanību pēdējai tabulas ailei. No tās var redzēt ka savs jauns auto (cenā 12000LVL) atmaksājas tikai tad ja gadā tiek nobraukti vismaz 7000km. Ja šo kilometru skaits ir mazāks lētāk sanāk braukt ar taksometru.
25 jūnija, 2008 at 3:38
Bet ir jau vēl otra puse – pēkšņi apjūc / samulsti / nospied nepareizo pedāli utt… un kur esi? cietumā, ibio… tāpēc labāk tālāk no tā, lai citi stūrē, kam labāk sanāk…
25 jūnija, 2008 at 1:49
7000 km var nobraukt vienā mēnesī, ja brauc intensīvāk, vai pus gadā, ja brauc retāk. mans auto maksā uz pusi dārgāk, un trijos mēnešos jau esmu nobraucis gandrīz 10000 km. Laikam atmaksājās…
25 jūnija, 2008 at 2:29
bet kurš sevi cienošs vīrietis gadā nobrauc zem 10 k km?
25 jūnija, 2008 at 3:55
Un man arii ir Nissan QASHQAI, tikai pateerinjsh tam ir krietni lielaaks, vismaz divas reizes lielaaks, bet tas laikam ir atkariigs no taa, kaa brauc.
25 jūnija, 2008 at 6:07
atsūti privāti ciparus ar ikmēneša līzinga maksājumu un reālo degvielas patēŗiņu, updeitošu ciparus…
25 jūnija, 2008 at 7:05
Hm. Man no darba centrā līdz mājām Ķengaragā ir precīzi 8 kilometri – tā rāda Google Maps. Ar sos.lv taksi vajadzētu būt 0.80+0.30*8 = 3.2 lati, dzīvē gan parasti ir 3.5 točna un dažkārt arī visi gandrīz visi 4. Ok, rēķinam, ka 3.5 – dienā tātad 7 lati. 20 darbadienas = 140 lati.
Saab`am patēriņš vidēji ap 10 litri būtu rēķināms (nav īpašu problēmu tādu vidējo dabūt, ja no rīta un vakarā brauc ne gluži lielākajā sastrēgumā iekšā). Tātad 20 dienas * 16 kilometri = 320 kilometri, kam teorētiski būtu jābūt nobraucamiem ar teiksim 35 litriem degvielas. Ok, 40 litriem – man patīk šur tur iemīt. 40 litri * 0.80 = 32 lati. Tīri par tikšanu uz darbu un mājās. Līzings ir 50 lati mēnesī. Apdrošināšana aptuveni 120 laikam bija uz gadu, tātad cēneris mēnesī. Ja ņem uz trīs mēnešiem, tad arī līdzīgi – pēdējo reizi bija pa 29 latiem Viadā. Kasko nav. Tātad kopā sanāk 92 lati mēnesī. Protams, ik pa laikam kaut kas noplīst – bet 1) nav nebūt tam saab`am viss TIK dārgs, kā ir ierasts uzskatīt; 2) neplīst jau arī katru mēnesi kaut kas. Principā vairāk kā 300 latus gadā es par sīkiem remontiem un eļļas pieliešanām nerēķinātu. Riepas arī ieskaitam. Tas ir mēnesī +25 lati vēl. Un enivej palien zem taksim atdotā cipara.
Reāli gan, protams, ar auto netiek braukts tikai uz darbu un mājās. Gadās aizskriet tur, tad tur. It īpaši vasarā, kad sagribās aizvizināties vakarā nopeldēties vai brīvdienās līdz jūrai. Ap štuku kilometriem salasās un dažkārt arī vairāk, principā ar 100 latiem benzīnam mēnesī rēķinos. Taču es arī braucu, kur vien gribās un par izmaksām īpaši nedomāju. Esmu sapratis, ka nedaudz samazinot braucienu skaitu es varbūt ieekonomētu vien pārdesmit latus mēnesī. Ok, varbūt 30. Bet ne vairāk.
Tāpat ar to ekonomisko braukšanu – teiksim, ja es braucu nu ļoooti ekonomiski un vidējais ir 9 litri, tad štuka kilometri maksā 72 latus, savukārt braucot tā, ka aizej no krusta vienmēr pirmais, vairāk par 12 vidējo īsti nesanāk izspiest, kas ir attiecīgi 96 lati. Starpība 24 lati – un tā nav zvērīga summa par to, ka brauc kā gribi. Tiesa, es nebūt nemīņāju pedāli no krusta līdz krustam, tā ka to izmaksu atšķirību varam droši par 10 latiem samazināt. Protams, lieta mainās, ja diendienā jānobrauc ap 100 un vairāk kilometriem. Tad gan cipari mainās un visai būtiski.
7 jūlija, 2008 at 12:35
[…] un analīzēs tika izsecināts ka nav nemaz tik izdevīgi pirkt jaunu auto un braukāt at to tikai pa pilsētu, tikai brīvdienās utt… bet netika ņemts vērā viens samērā svarīgs aspekts – ja tiek […]
14 jūlija, 2008 at 4:00
“Auto tehniskā apkope ik gadu vidēji 60LVL jeb 5LVL/mēnesī”
Man tomēr domāt ka tehniskās apkopes un remonti būs krietni dārgāki. (jā, jā remonti, jo mašīnai nav 5 gadu garantija un ja arī būtu – 5 gadu laikā daudzas detaļas tā kā tā būs jāmaina nevis dēļ ražotāja brāķa, bet dēl dabiskā nolietojuma)
Ok – pirmā gada apskates nebūs dārgas, bet pēc tam…
Es teiktu ka šajā pozīcijā vajag rēkināt vismaz 400 ls/gadā vidējo. Jo piemēram paziņai darba auto – 4 gadīgs fords focus pabija Baltic Motor 3x gadā ar dažādiem sīkumiem un katru reizi rēkins bija ap 200 ls…
Un ja taksi lieto ikdienā – domājams ka ir iespējams dabūt pamatīgas atlaides. Esmu dzirdējis ka 0.35 – 0.30 ls/km ir pastāvīgiem klientiem, kuri regulāri un daudz brauc.
3 marts, 2009 at 11:10
[…] oriģinālais raksts par to “kas ir izdevīgāk braukt ar jaunu auto vai taksometru” un neveiksmīgais […]
9 aprīļa, 2013 at 3:42
Protams ka lētāk, ja vēl papildus ievēro ekonomiskas braukšanas noteikumus – http://www.autoskola-presto.com/blogs/ekonomiska-brauksana tak vispār nav ko runāt.