Vienā no iepriekšējiem rakstiem man tika taisnīgi norādīts ka nav korekti salīdzināt braukšanu ar autobusu un braukšanu ar mašīnu tikai pēc biļetes un degvielas izmaksām. Protams automašīnai līdzi nāk vesela virkne citu obligāto izdevumu – octa, kasko, remonti, ceļa nodoklis, paša auto vērtības kritums, logu mazgājamais škidrums u.c. – kas kopā veido samērā lielu ciparu.

Tā kā pamatā visus maksājumus veicu ar karti (uh cik daudz par mani zin HABA 🙂 ) tad mēneša beigās man nesagādā grūtības savilkt kopā galus par pozīcijām. Tad nu viena no tādām pozīcijām ir automašīna, kurā ietipst viss kas saistīts ar auto ekspluatāciju – sākot no degvielas un spuldzītēm un veidzot ar jaunu ziemas riepu komplektu un KASKO.

Atveram failu un un ko mēs tur redzam? Mani 1 gada griezuma cipari ir sekojoši:

  • nobraukts: 24420km
  • izlietota degviela: 1908,9litri par summu 1210,97Ls
  • apdrošināšana (KASKO+OCTA): 360Ls
  • apkopes un remonti: 548Ls
  • ziemas riepas ar diskiem: 590Ls
  • tehiskā apskate: 63Ls
  • citi sīkumi: 16,48Ls
    KOPĀ: 2788,45Ls

Papildus vēl jāpieskaita automašīnas vērtības kritums, kas manai automašīnai varētu būt vidēji 1000Ls/gadā.

Tātad manam auto pirmā gada 1km pašizmaksa bija 3788,45/24420=15,51 sant/km, no kuriem:

  • 32% degvielas izmaksas
  • 27% automašīnas vērtības kritums
  • 16% ziemas riepas
  • 15% automašīnas apkope un remonti
  • 12% apdrošināšanas un tehniskā apsakate

Kāds secinājums?

Pat 4-5gadu veca (kur nu vēl jauna vai premium klasaes) auto vērtības kritums ir  liela daļa no automašīnas kopējiem izdevumiem, bet degviela aizņem tikai 1/3 no visiem izdevumiem.

A kas tad notiekas ar jauniem auto …. par to dīleri klusē, tā vietā tik stāstot ka “nopirkt un braukt ar viņu auto ir lētāk kā pusstundu braukt ar taksometru” ©Norde