Šis ir stāsts par to kā mēģinot ietaupīt uz vienas lietas tiek radīti papildu izdevumi lai sasniegtu ietaupījumu.

Bija Lattelecom klients, kas jau 3 gadus lieto fiksēto telefonu izmantojot THOMSON balto IP modemu. Priekš Lattelecom galīgi neizdevīgs klients – mēneša rēķins knapi 5 lati.

Te nu pēkšņi klients aizbrauc atpūsties un aizmirst laikā nomaksāt savus 5Ls, pēc pusotra mēneša līnija uz laiku slēgta un vēl pēc nedēļas paskastītē vēstule lai klients sazvanās ar Lattelecom un vienojas par modema atgriešanu. Klients atgriežas no atpūtas mājās, konstatē ka telefons atslēgts. protams ka zvana 177 ar lūgumu pieslēgt atpakaļ telefonu jo tā kā vēl nav pagājušas 30 dienas, tad par 5Ls to Lattelecom ar prieku izdarīšot. Tik ir viena problēma – attālināti Lattelecom prot atslēgt, bet pieslēgt atpakaļ nevarot un montierim jābraucot pieslēgt atpakaļ telefona līnija klātienē (Lattelecom izmaksas Nr.1)

Piezvana montieris un tiek sarunāta tikšanās, protams tikai darba laikā. Atbrauc montieris, noņem iepriekš strādājošo modemu (laikam jau pārāk kruts priekš tik prasta abonenta) un mēģina pielikt “melno modemu”, nomocās 3 stundas ar slēgšanu un aizbrauc prom tā i nepieslēdzis. Sarunā klients ar montieri ka pēc 2 nedēļām atkal atbrauks un mēģinās pieslēgt pakalpojumu.

Paiet nedēļa un Lattelecom atsūta rēķinu par 62 latiem klientam par modemu, ko savācis montieris, jo redz tik krutu modemu klientam ar tik prastiem pakalpojumiem likt nedrīkst. Zvana klients uz 177, kur pēc ekskursijas pa taustiņu kombinācijām un virknes ieteikumu par pakalpojumu pieslēgšanas sadzird informāciju, ka piezvanījis neīstā laikā un visi operatori atpūšoties pēc garās darba dienas.

Pienāk apsolītā diena un nu jau cits montieris atbrauc un mēģina pieslēgt nu jau vēl citu melno modemu. Un atkal ir pagājušas 3 stundas, bet viss ko no klausules var dzirdēt ir šņākoņa, un saraustīta balst tā itkā runātu ar abonentu kautkur no kamčatkas tālajā 1983.gadā…

Un te nu rodas jautājums – cik vēl reizes montieris brauks mēģināt iedzīvināt melno modemu, lai itkā ietaupītu 50Ls+PVN uz 3 gadus veca baltā THOMSON modema tā vietā ieliekot veco melno motorollu.

Pagaidām izdevumu bilance:

2 braucieni, 6 stundas montiera darba + nezināms laika tehniskā dienesta laika centrāles pusē, 1 vēstule ar nepamatoti izstādītu rēķinu par modemu ko jau labu laiku kā Latelecom montieris savācis un vēl joprojām telefona klausulē skan trokšņi un nedzird runātāju…

P.S. bet varbūt tas ir tāds neafišēts veids, kā Lattelecom atsakās no neizdevīgajiem klientiem, liekot tiem pašiem pārtraukt peļņu nenesoša pakalpojuma izmantošanu?