Ieejot vakardien Swedbank internetbankā konstatēju, ka man ir atnācis bankas ziņojums. Kā izrādījās par kredītlīnijas procentu likmes palielināšanu no 11 uz 19%…

Sveicināti!

Mēs augstu vērtējam mūsu sadarbību un pateicamies, ka izmantojat Swedbank kredītproduktus. Esam pārliecināti, ka ar to palīdzību Jūs esat uzlabojis savas dzīves kvalitāti un tie noder gan ikdienas tēriņiem, gan lielākiem plānotiem vai neparedzētiem pirkumiem!
Vēlamies Jūs informēt, ka saskaņā ar Kredītlīnijas līguma, XXXXXXXXXX kas tika noslēgts starp AS „Hansabanka” (reģistrācijas NR. 40003074764, juridiskā adrese Balasta dambis 1a, Rīga, LV-1048) un XXXXXXXXXXXX  kā Klientu par Kredītlīnijas izmantošanu, 3.2. punktu bankai ir tiesības mainīt noteikto procentu likmi, ja izmaiņas pamatotas ar vispārējām tendencēm LR kreditēšanas tirgū.
Jaunā procentu likme stājas spēkā ar 2009. gada 28.aprīli un ir 19 % gadā.
Informējam arī, ka Jums ir tiesības 30 dienu laikā, pēc šī paziņojuma izsūtīšanas, rakstiski pieprasīt Līguma izbeigšanu. Ja šāds rakstisks pieprasījums minētajā termiņā netiks iesniegts, Banka uzskatīts, ka Klients ir piekritis šīm izmaiņām Līgumā un atzīst tās par sev saistošām.
Neskaidrību un jautājumu gadījumā lūdzam Jūs sazināties ar Swedbank pa tālruni 67444444.

Ar cieņu,
Jūsu Swedbank.

Visā visumā bankas rīcību var saprast, jo līdz šim esošā kredītlīnijas procentu likme 11% bija pat zemāka par RIGIBOR 1 mēneša likmi. Bet tomēr, manuprāt, banka šoreiz izdarīja pati sev lāča pakalpojumu sabojājot attiecības ar vēl vienu savu klientu, tikai dēļ tā kā veicot automatizēto līgumu apstrādi neielika pietiekoši daudz nosacījuma kritēriju. Lūk īss pamatojums:

1. dotās kredītlīnijas beigu termiņš ir 15.maijs, tādējādi banka tā vietā, lai pagaidītu 17 dienas ilgāk un pārjaunot kredītlīniju ar nu jau jauno procentu likmi (kas būtu saprotami un uztverts bez īpašām pretenzijām), piedāvāja atsaukties uz tendencēm LR kreditēšanas tirgū un grozīt līgumu vienpusēji.
2. paziņojums ir atsūtīts tikai uz interneta banku, pretstatā visām bankas mēstulēm, kas tiek sūtītas katru mēnesi pa pastu uz mājām. Toties par manu iespēju attiekties no līguma RAKSTISKI, gan neaizmirsa pieminēt. Sanāk ja es mēnesi nebūtu iegājis internetbankā nemaz nebūtu zinājis ka banka vienpusēji groza līguma nosacījumus.
3. smieklīgākais, ka kredītlīnija jau vairākus mēnešus stāv neizmantota, tādējādi no šīm izmaiņām pat īstermiņā bankas ieguvums būs apaļa nulle, bet ilgtermiņā vēl viens klients kas aiziet prom no bankas.

Kāds ir rezultāts:

1. skaidrs ka ar Swedbank vairs nav iespējams sadarboties balstoties uz stabilām un ilgstošām attiecībām. Nemaz nerunājot ka tiklīdz beigsies kredīta 5 gadu termiņš fiksētai likmei, tā banka to uzreiz pacels atbilstoši “tendencēm LR kreditēšanas tirgū”
2. kaut arī Swedbankā skaitos “Zelta programmas klients” būs aktīvāk jāizmanto otra banka, pie viena apsverot domu par pāreju pilnībā uz to atstājot Swedbankā tikai hipotekāro kredītu.

Ieteikums “manai bankai”.
Nākamreiz veicot automatizētu datu bāžu apstrādi ielieciet arī “customer friendly” kritērijus, lai nesanāk ka paceļat procentu likmes līgumiem, kuru darbības termiņš ir vairs nepilns mēnesis.

P.S. Tā kā PTAC šādā darbiba nesaskata neko prettiesisku, tad nebrīnīšos ka drīzumā ķersies ne vien “zelta”, bet arī VIP klientiem.