Ieejot vakardien Swedbank internetbankā konstatēju, ka man ir atnācis bankas ziņojums. Kā izrādījās par kredītlīnijas procentu likmes palielināšanu no 11 uz 19%…
Sveicināti!
Mēs augstu vērtējam mūsu sadarbību un pateicamies, ka izmantojat Swedbank kredītproduktus. Esam pārliecināti, ka ar to palīdzību Jūs esat uzlabojis savas dzīves kvalitāti un tie noder gan ikdienas tēriņiem, gan lielākiem plānotiem vai neparedzētiem pirkumiem!
Vēlamies Jūs informēt, ka saskaņā ar Kredītlīnijas līguma, XXXXXXXXXX kas tika noslēgts starp AS „Hansabanka” (reģistrācijas NR. 40003074764, juridiskā adrese Balasta dambis 1a, Rīga, LV-1048) un XXXXXXXXXXXX kā Klientu par Kredītlīnijas izmantošanu, 3.2. punktu bankai ir tiesības mainīt noteikto procentu likmi, ja izmaiņas pamatotas ar vispārējām tendencēm LR kreditēšanas tirgū.
Jaunā procentu likme stājas spēkā ar 2009. gada 28.aprīli un ir 19 % gadā.
Informējam arī, ka Jums ir tiesības 30 dienu laikā, pēc šī paziņojuma izsūtīšanas, rakstiski pieprasīt Līguma izbeigšanu. Ja šāds rakstisks pieprasījums minētajā termiņā netiks iesniegts, Banka uzskatīts, ka Klients ir piekritis šīm izmaiņām Līgumā un atzīst tās par sev saistošām.
Neskaidrību un jautājumu gadījumā lūdzam Jūs sazināties ar Swedbank pa tālruni 67444444.Ar cieņu,
Jūsu Swedbank.
Visā visumā bankas rīcību var saprast, jo līdz šim esošā kredītlīnijas procentu likme 11% bija pat zemāka par RIGIBOR 1 mēneša likmi. Bet tomēr, manuprāt, banka šoreiz izdarīja pati sev lāča pakalpojumu sabojājot attiecības ar vēl vienu savu klientu, tikai dēļ tā kā veicot automatizēto līgumu apstrādi neielika pietiekoši daudz nosacījuma kritēriju. Lūk īss pamatojums:
1. dotās kredītlīnijas beigu termiņš ir 15.maijs, tādējādi banka tā vietā, lai pagaidītu 17 dienas ilgāk un pārjaunot kredītlīniju ar nu jau jauno procentu likmi (kas būtu saprotami un uztverts bez īpašām pretenzijām), piedāvāja atsaukties uz tendencēm LR kreditēšanas tirgū un grozīt līgumu vienpusēji.
2. paziņojums ir atsūtīts tikai uz interneta banku, pretstatā visām bankas mēstulēm, kas tiek sūtītas katru mēnesi pa pastu uz mājām. Toties par manu iespēju attiekties no līguma RAKSTISKI, gan neaizmirsa pieminēt. Sanāk ja es mēnesi nebūtu iegājis internetbankā nemaz nebūtu zinājis ka banka vienpusēji groza līguma nosacījumus.
3. smieklīgākais, ka kredītlīnija jau vairākus mēnešus stāv neizmantota, tādējādi no šīm izmaiņām pat īstermiņā bankas ieguvums būs apaļa nulle, bet ilgtermiņā vēl viens klients kas aiziet prom no bankas.
Kāds ir rezultāts:
1. skaidrs ka ar Swedbank vairs nav iespējams sadarboties balstoties uz stabilām un ilgstošām attiecībām. Nemaz nerunājot ka tiklīdz beigsies kredīta 5 gadu termiņš fiksētai likmei, tā banka to uzreiz pacels atbilstoši “tendencēm LR kreditēšanas tirgū”
2. kaut arī Swedbankā skaitos “Zelta programmas klients” būs aktīvāk jāizmanto otra banka, pie viena apsverot domu par pāreju pilnībā uz to atstājot Swedbankā tikai hipotekāro kredītu.
Ieteikums “manai bankai”.
Nākamreiz veicot automatizētu datu bāžu apstrādi ielieciet arī “customer friendly” kritērijus, lai nesanāk ka paceļat procentu likmes līgumiem, kuru darbības termiņš ir vairs nepilns mēnesis.
P.S. Tā kā PTAC šādā darbiba nesaskata neko prettiesisku, tad nebrīnīšos ka drīzumā ķersies ne vien “zelta”, bet arī VIP klientiem.
31 marts, 2009 at 9:29
Es arī tādu saņēmu tieši šādā pat veidā, un visi pārējie nosacījumi ir ļoti līdzīgi, arī tas, ka reāli mani tie neietekmē, jo kredītlīniju neizmantoju.
Bet iet tāpēc vien uz citu banku? Vai ir stingra pārliecība, ka citā bankā viss būs labāk? 🙂
Bet Swedbankai par šādu vāju gājienu, protams, ir jāaizrāda.
31 marts, 2009 at 7:31
Normāli, ne tāpēc vien var nomainīt banku. Piemēram, no Parex aizgāju tāpēc, ka apnika viņu uzbāzīgā American Express reklamēšanās. Pat pēc divreizējas atteikšanās zvanīja un piedāvāja “vai tomēr tomēr jums neintersē” 😉
31 marts, 2009 at 9:36
Apsvērt iespēju pāriet uz citu banku vajag kaut vai tāpēc, ka Swedbank ar varbūtību 99% pēc 5 gadu termiņa cels augšā fiksēto likmi, jo tāds punkts līgumā ir.
Tāpēc ja šobrīd otru (Nordea) banku izmantoju tikai kā krātuvi (tur par kārjkonta likmes ir par 2-3% lielākas), tad domāju ka pārejot pilnībā uz Nordea ilgtermiņā būšu pat ieguvējs, īpaši ja ņem vērā cik papildus pakalpojumus es bankā izmantoju.
31 marts, 2009 at 10:40
Un Tu esi pilnīgi, ka Nordea nerīkotos/nerīkosies līdzīgi gadījumā, ja Tev tur būs kredīts (ne tikai krājkonts)?
31 marts, 2009 at 10:22
es arī saņēmu šādu paziņojumu. tā visa rezultātā es pārslēdzu gan pensiju plānus uz citu banku, gan nomaksāju ego, gan drīz arī kredītlīniju nobeigšu, lai viņiem nekas netiek. ja nemāk pelnīt uz lojāla, ilgstoša klienta un domā tikai par īstermiņa peļņu, tad man tāda banka nav vajadzīga. joprojām esmu ļoti, ļoti dusmīgs par šādu SWEDBANK attieksmi.
31 marts, 2009 at 11:48
Prieks, ka esmu nomaksājis mazos kredītiņus diezgan pasen, jo tā ir nereāla naudas kāšana. Ja parēķina, cik daudz naudas izdod uz visādām nomaksām, patēriņiem, kredītkartēm – šausmas.
A līgums par EGO-karti un patēriņu ir beztermiņa, pat ja datums ir mistisks 2009-tā gada aprīlis, viņš automātiski pagarinās (starp citu, tas ir arī līgumā atrunāts)
31 marts, 2009 at 4:59
Neprincipiāli piekasīšos, ka 15. maijs nav pēc 17 dienām.
31 marts, 2009 at 5:04
No 28.aprīļa kad jaunā likme stājas spēkā līdz 15.maijam kad beidzas kredītlīnija ir tieši 17 dienas
31 marts, 2009 at 5:15
Hmm. Jā, kārtīgāk izlasot bankas tekstu, būtu varējis to pamanīt.
1 aprīļa, 2009 at 8:07
Man arī līzīga situācija gan par kredītu gan kredītlīniju. Arī esmu “Zelta programmas klients”, izmantoju daudzus bankas pakalpojumus un tā joprojām. Kad es viņiem aizrakstīju vēstuli, lai sniedz man sīkākus paskaidrojumus, tad teica lai es priecājos, jo “parastajiem” klientiem esot pacelts līdz 29%.
Arī kredītam mēģināja uz muļķi paņemt, un jau tagad pārslēgt līgumu ar mani, bet es uz to neparakstījos. Līdz šim domāju, ka pret Zelta programmas klientiem attiecas kaut kā īpaši un katru izvērtē. Pēdējā pusgada laikā esmu secinājis, ka tas ir tikai reklāmas triks. Es arī nopietni apsveru iespēju izvēlēties citu banku, jo pēdējo mēnešu attieksme (arī no darbiniekiem) vienkārši nogalina.
8 aprīļa, 2009 at 9:12
[…] Cik daudz Tele2 varēs uzvārīties uz jauniem klientiem? Aprīlis 8, 2009 Atceros rbm rakstu par to, ka Swedbank muļķīgi pacēla procentu […]
12 maija, 2009 at 5:29
Skaitos VIPs Swedā. Zelta kredītkartes kredītlīnijai tieši tāpat pacēla procentus uz 19%.
Savukārt krājkontam nebrīdinot, procentus samazina jau otro reizi. Bija 4%, tad 3.5%, tagad 3%
17 novembrī, 2015 at 12:25
Tas bija galīgi nepareizi no swedbank, pats arī taisījos atteikties, bet kaut kā atstāju, bet šis pacēla augšā vecas emocijas, būs jāsāk atkal domāt.