Saistībā ar to ka tuvāko viena-divu gadu laikā mazumtirdniecībā notiks kardinālas izmaiņas un ir paredzams ka tirgū paliks tikai lielās tirdzniecības ķēdes un dīleru stutētu veikali, bet  liela daļa no mazajiem klasiskajiem veikaliem un interneta veikaliem beigs savu pastāvēšanu, vai tie tiks pārņemti, iesaku visiem pārbaudīt kādu tad jums garantiju ir izsniedzis interneta veikals par jūsu iegādāto preci.

Jo var gadīties ka lai arī no iegādes brīža ir pagājis mazāk kā 2 gadi, bet nebūs pie kā vērsties ar garantijas remontu, jo pādevējs būs bankrotējis/reorganizēts, bet ar preci izsniegtais garantijas talons būs nevis ražotāja izdots, bet gan veikala blanka kuru autorizētais serviss neņems pretīm.

Pēc piemēriem no dzīves nav jādodas tālu:

1. Topo centrs veikali – cilvēki palika bez veikalā nodotām precēm uz garantijas remontu, kā arī tie kam bija veikala garantijas taloni tagad nespēj veikt bezmaksas garantijas remontu.

2. http://www.euroshop.lvinterneta veikalu pārņēma SIA ALKOM ( www.neostore.lv). Rezultātā ja jums ir euroshop.lv vecā īpašnieka izdotie garantijas taloni, tad jūsu izredzes saņemt garantijas remontu ir tuvu nullei, jo SIA ALKOM ir pārņēmis tikai interneta domēnu, bet visas saistības paliek uz veco euroshop.lv domēna īpašnieku. Protams ja ir ražotāja garantijas talons, tad variet neuztraukties, jo jūs bez problēmām variet vērsties pa tiešo autorizētajā servisā uzrādot pirkuma čeku un garnatijas talonu.
Un tagad par reālu piemēru no dzīves, kas varētu tikt attiecināms uz šiem te gadījumiem.

SONY visai savai elektronikai kas tiek pārdota Eiropas ekonomiskajā zonā (EEZ) nodrošina ražotāja garantiju 1 gada garumā un to apliecina SONY eiropas garantijas informācijas talons. Speciāli piriekš Baltijas ir izstrādāts SONY baltijas garantijas informācijas talons, kas nodrošina ražotāja garantiju 2 gadu garumā.

Līdzīga prakse ir arī citiem ražotājiem, īpaši portatīvo datoru ražotājiem, kas nosaka ka ražotāja garantija ir 1 gads. Un šeit nav nekā pretlikumīga, jo likums nenosaka minimālo garantijas laiku, likums nosaka tikai ka pircējam ir tiesības vērsties pie preces pārdevēja 2 gadus no preces iegādes brīža ar prasību par preces neatbilstību (lasi bojājumu).

Kāpēc tas ir svarīgi pircējam?

Ja jums pārdevējs pārdod preci kurai ir 1 gada ražotāja garantija, tad otrajā gadā jums ir jāvēršas nevis pa tiešo autorizētajā servisā, bet gan pie pārdēvēja, kurš kā jau rakstījām iepriekš, var būt bankrotējis. Rezultātā jūs paliekat ar sabojājušos preci, kurai nevariet veikt bezmaksas garantijas remontu, jo precei izrādās ir nevis 2 gadu garantija (kā to uzrādīja interneta veikals savā mājas lapā), bet gan tikai 1 gads.

Mana nepatīkamā pieredze ar http://www.neostore.lv

Šobrīd tieši šāda te itkā sīkuma dēļ, man notiek strīds (ir iesniegts prasības pieteikums) ar http://www.neostore.lv īpašnieku SIA ALKOM, kurā mēģinu panākt, ka man tiek izsniegts SONY Baltijas garantijas informācijas talons, jo ar preci līdzi nāca SONY Eiropas garantijas informācijas talons, tādējādi otrajā gadā, ja kas notiksies ar manu pirkumu, nāksies doties nevis uz SONY autorizēto servisa centru, bet gan uz SIA ALKOM.

Kā saka pēc kautiņa visi gudri, tāpēc iesaku visiem iegādājoties internetā jebkuru preci pirms veikt apmaksu pieprasiet no pārdevēja rakstisku apliecinājumu par precei pievienoto ražotāja garantiju, termiņu  un tās nosacījumiem.