Mans viedoklis par fotoradariem ir pozitīvs un es tos atbalstu, kaut arī zinu, ka daudziem hroniskiem pārkāpējiem ir jau sen iegādāti radardetektori, kas ļauj noteikt fotoradaru vismaz 500 metrus iepriekš. Pašam man tāda nav, un neuzskatu ka būtu nepieciešams.

Vakardien braucot mājup, Baltezerā pretējā ceļmalā ieraudzīju uzstādītu foto radaru, kura izvietojums un darbības virziens viennozīmīgi norāda uz to, ka vismaz pašreizējais to izvietojums ir nevis uzlabot drošību uz ceļa, bet gan sasniegt kārtējos rekordus, par stundā nobildētajiem ātruma pārkāpējiem

Lai pamatotu savu domu, izveidoju nelielu karti iekš maps.google, kurā attēloju visus būtiskākos elementus – apdzīvotas vietas robežu, radara novietojumu, darbības virzienu.
Skatīt situācijas karti
Kā redzam no kartes, tad radars novietots tikai 100-130 metrus aiz ceļa zīmes Apdzīvotas vietas sākums, jeb lai “ķertu” tos kas iebrauc Baltezerā nesabremzējoties līdz 60km/h jau pirms ceļa zīmes “Baltezers”.

Protams var teikt, ka uz 50km/h jābrauc jau sākot no zīmes, bet tie kas regulāri brauc caur Baltezeru, zin ka braucot no Ādažiem uz Rīgu tieši pirms Baltezera ceļš ir no uzkalna lejā, tādējādi lai neiebrauktu Baltezerā ar ātrumu virs 70km/h (nemaz nerunājot 50km/h) ir jābremzē vairāk kā parasti, bet ja grib taupīt degvielu izmantotot automašīnas inerci un ieripot Baltezerā īpaši nebremzējot, tad brīvgaitā jāsāk ripināties jau no pagrieziena uz Baltezera kokaudzētavu, kas ir vismaz 1km iepriekš.

Kāpēc tāds cepiens? Tāpēc ka:

  • neticu ka radars nolasa maksimālo ātrumu + iztaisa bildi distancē kas ir mazāka par 40metriem (jeb 2sekundes braucot ar 70km/h vai 1sekunda lidojot uz 150 km/h)
  • neatbalstu radara ar +10k/h iestatījumiem izvietojumu tuvāk kā 200 metri pirms/pēc zīmēm apdzīvotas vietas beigas/sākums ja mājas sākas tikai pēc šiem 200metriem (kā tas ir Baltezera gadījumā)
  • uzskatu ka foto radars jāizvieto vietās, kur tiešām ir dzīvojamās mājas un intensīva gājēju plūsma, nevis vietās kur pēc CSN ir jābrauc ar ierobežotu ātrumu, bet dabā nav būtisku apdraudējumu.

Zinot, kā tiek izmantoti parastie radari ceļu policistu rokās vai videoradari ar ko ekipētas ceļu policijas automašīnas, nebrīnīšos, ja arī fotoradari ir uzgriezti uz maksimālo darbības distanci, kas brīžiem sniedzas pāri ceļa zīmju darbības zonai.

Bet varbūt sašutums ir nevietā un beidzot ieviešot fotoradarus tiks sakārtota ātruma pārkāpumu fiksēšana un tehniski tiks izslēgti gadījumi, kad apturētajiem braucējiem tiek piedēvēti svešu auto ātrumi, vai sliktas redzamības laikā ceļu policsti videoradarā uz mirkli uzplēksnījošo maksimālo ātrumu steidz uzrādīt pirmai pretīm braucošai mašīnai. Vismaz jautājumi par fotoradara darbības principu ir uzdoti un tiek gaidīta atbilde no ceļu policijas amatpersonām.